Tytuł projektu: Startujemy w przyszłość!
Nr projektu: RPDS.10.02.01-02-0052/21
Nr konkursu: RPDS.10.02.01-IZ.00-02-424/21
Oś Priorytetowa: 10 Edukacja
Działanie: 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
Poddziałanie: 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – nabór horyzontalny
Wartość projektu wynosi 147 309,80 zł, w tym:
- dofinansowanie 125 213,33 zł
- wkład własny gminy 22 096,47 zł, w postaci: kosztów udostępnienia sal szkoły podstawowej na prowadzenie zajęć dodatkowych (19 110,00 zł) oraz zakupu materiałów zużywalnych i drobnych pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć (2 986,47 zł).
Celem głównym projektu jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych oraz wzrost dostępności pomocy psychologiczno-pedagogicznej wśród 127 uczniów (71 uczennic) w terminie od lutego 2022 r. do stycznia 2023r. Cel główny stanowi odpowiedź na zdiagnozowane w Gminie Kotla negatywne skutki wywołane pandemią COVID-19 w zakresie kształcenia ogólnego.
Grupę docelową stanowi:
- Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli
- 127 os. (71K) – uczniów SP w Kotli.
Zaplanowane zadania:
- Organizacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych wyrównujących dysproporcje edukacyjne w Szkole Podstawowej w Kotli (z matematyki, biologii, chemii, fizyki, geografii, j. angielskiego);
- Organizacja wyjazdów o charakterze edukacyjnym dla uczniów Szkoły Podstawowej w Kotli (wyjazd do Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa „Salamandra” w Myśliborzu; wyjazd do Muzeum Przyrodniczego i Ogrodu Zoologicznego we Wrocławiu; wyjazd do Parku Nauki i Techniki ExploraPark w Wałbrzychu);
- Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna oraz wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnym (zajęcia indywidualne Biofeedback, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, indywidualne konsultacje z psychologiem, indywidualne doradztwo pedagogiczne, indywidualne doradztwo terapeuty pedagogicznego, zajęcia grupowe z psychologiem, zajęcia grupowe z pedagogiem).
Szkoła zostanie również doposażona w materiały niezbędne do realizacji zajęć. W projekcie zaplanowano realizację 1053 godzin zajęć.