Programy multimedialne, monitory interaktywne, laptopy, tablety graficzne i wiele innych pomocy Gmina Kotla zakupiła do Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli celem prowadzenia zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających w ramach projektu „Rozwój edukacji w Gminie Kotla”.
Do szkoły w sobotę? Dlaczego nie. Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kotli uczestniczący w zajęciach z chemii opartej na metodzie eksperymentu w ramach projektu „Rozwój edukacji w Gminie Kotla” w maju uczestniczyli w 3-4 godzinnych sobotnich warsztatach.
Podczas nich poznali chemię wykonując eksperymenty chemiczne przy użyciu codziennych artykułów gospodarstwa domowego. Dzięki czemu abstrakcyjne koncepcje, które pozornie trudno wyjaśnić, stają cię zrozumiałe – wyjaśnia pani Renata Dobrowolska – Fischer prowadząca zajęcia.
W zajęciach bierze udział 16 uczniów podzielonych na dwie grupy. Przed nimi jeszcze jedno takie spotkanie, gdzie poznają kolejne reakcje chemiczne zachodzące wokół nich w domu czy w przyrodzie.
Od nowego roku prowadzone są w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli indywidualne sesje biofeedback. Dzięki środkom unijnym w ramach projektu pn. „Rozwój edukacji w Gminie Kotla” do szkoły zakupiono sprzęt, przeszkolono trzech specjalistów, którzy uzyskali niezbędne kwalifikacje do prowadzenia terapii Biofeedback. W ramach projektu planuje się do listopada 2021 objąć terapią 10 uczniów ze szkoły w Kotli, którzy będą mieli 40 sesji terapii każdy. Na ten cel zaplanowano w ramach projektu kwotę 70 418 zł.
Pomimo trudnych warunków jakie niesie ze sobą pandemia COVID-19 w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli prowadzony jest projekt pn. „Rozwój edukacji w Gminie Kotla”, który rozpoczął się w poprzednim roku szkolnym. Obecnie dzieci z klas VI-VIII mają prowadzone zajęcia on-line, dzieci młodsze zajęcia mają w szkole. Mamy nadzieję, że już niedługo zajęcia wrócą do „normalności”, aby każde dziecko mogło korzystać z wielu profesjonalnych pomocy dydaktycznych. Jak można zobaczyć na zdjęciach dzieci eksperymentują także w domu przy pomocy spożywczych składników. To doskonały sposób na naukę, która w ten sposób wchodzi do głowy łatwiej niż w czasie wertowania kolejnych stron podręcznika.