Zgłaszanie pustostanów w związku z planowanymi projektami dotyczącymi budowy sieci szerokopasmowych
Informujemy, że od dnia 1 grudnia 2022 r. został wdrożony Systemem Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego, który jest dostępny pod adresem internet.gov.pl.
W związku z powyższym informujemy, że na stronie internet.gov.pl, poza możliwością podawania informacji o punktach adresowych, w których są planowane usługi transmisji danych zapewniających stacjonarny szerokopasmowy dostęp do Internetu, jest możliwość również zgłaszanie pustostanów.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych pustostan to niezamieszkały lub nieużytkowany na cele prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej albo z zakresu działów specjalnych produkcji rolnej, lub na cele publiczne budynek, który:
- nie spełnia warunków technicznych, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 oraz z 2022 r. poz. 88, 1557, 1768, 1783 i 1846) lub
- został wyłączony w całości z użytkowania z uwagi na zły stan techniczny, lub
- jest przewidziany do rozbiórki.
Zgłoszenie pustostanów umożliwi prawidłowe zaplanowanie inwestycji publicznych na projekty budowy sieci szerokopasmowych dofinansowywanych ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy oraz Krajowego Planu Odbudowy.
Informacje o pustostanach nie są publicznie dostępne na stronie internet.gov.pl – będą jedynie widoczne dla ministra właściwego ds. informatyzacji, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych planujących budowę sieci szerokopasmowych.